Принципи громадсько орієнтованої освіти
Громадсько активна школа, спрямована на громадсько орієнтовану освіту (ГОО) чи "безперервну освіту".
Громадсько орієнтована освіта представляє освітню філософіюі лежить в основі діяльності громадсько активних шкіл, сприяє створенню можливостей для членів спільноти — окремих громадян, шкіл, бізнесу, громадських і приватних організацій — стати партнерами у реалізації потреб громади. Найбільше суспільно орієнтована освіта виявляється у громадсько активній школі, відкритій після завершення традиційного шкільного дня, для надання академічних, розважальних, оздоровчих, соціальних послуг і программ підготовки до професійної діяльності людей усіх вікових категорій. Модель ГАШ також визнає важливість цього напряму, але розглядає ГОО в контексті принципів, що лежать в основі реалізації моделі.
Самовизначення. Місцеві жителі краще за інших знають та можуть назвати потреби своєї громади. Батьки, як перші та найголовніші вчителі дітей, мають беззаперечне право браги участь в освіті своїх дітей та несуть за це відповідальність.
Самодопомога. Найкраща допомога для людей — це коли їхня спроможність допомогти собі самостійно зустрічає підтримку. Коли люди беруть на себе дедалі більшу відповідальність за власне благополуччя, вони здобувають незалежність.
Формування лідерства. Виявлення, розвиток і використання лідерських здібностей місцевих жителів є передумовою реалізації принципу самодопомоги та підтримки зусиль членів громади.
Наближення до місця проживання. Участь членів громади в різних заходах, програмах, а також використання ними різних служб буде тим активніше, чим ближче до місця проживання розташовуються або проводяться такі акції. За можливості вся діяльність має переноситися з центру в місця широкого доступу жителів округи.
Об'єднана сфера послуг. Організації й агентства, що працюють на благо жителів зможуть використовувати свої обмежені ресурси, досягати своїх цілей і надавати послуги краше, якщо вони налагоджуватимуть тісні ділові взаємини з організаціями й агентствами, які займаються аналогічною діяльністю.
Максимальне використання ресурсів. Фізичні, фінансові й людські ресурси кожної громади мають бути взаємозалежними і повністю використовуватися для вирішення різних проблем громади, якщо це в інтересах співтовариства.
Причетність. Ізоляція або відмежування людей за віковими, матеріальними, статевими, расовими, етнічними, релігійними та іншими ознаками перешкоджає повноцінному розвиткові співтовариства. У програмах, заходах і сфері послуг громади має брати участь якнайбільше її представників.
Відповідальність. Суспільні інститути несуть відповідальність за розвиток програми і служб, які відповідають за інтереси, що постійно змінюються, і потреби членів громади.
Послідовність і безперервність освіти. Людина вчиться все життя — від народження до смерті.
|